Pages

söndag 21 maj 2006

Hell jä!

Det blev alltså finska Lordi som vann årets melodifestival. Själv såg jag nästan inget av spektaklet utan valde istället Short Cuts på fyran, men zappade över i några av reklampauserna. Känner dock på mig att jag inte missade allt för mycket.

För ett tag sen frågade Aftonbladet Lordi vilka som gillar deras musik:
"Barn älskar oss, vi ser ut som dockorna de leker med. Annars är det mest tjejer i 20 årsåldern med mycket smink runt ögonen. Men det är svårt att få groupies. Utom i Tyskland."

Undrar varför det är just de tyska kvinnorna som faller som furor för Lordis utstrålning(?) och kommer bandet få suktande groupies även i andra länder nu efter segern? Personligen känner jag mig inte ens måttligt sugen, hans uppfällbara vingar till trots.

3 kommentarer:

Visbollen sa...

Det är lätt att få groupies i Tyskland vilket är ett historiskt faktum. Det fanns ju en gång en man med en liten mustasch som fick ganska många groupies i både sitt annekterade hemland men också i sitt "andra" hemland.

Cel'Dara sa...

Men Sandra då! Nu är jag mer än måttligt besviken på dig! :-( Lordi är underbara! Äntligen rördes det om lite i schlagergrytan, och inte en dag för tidigt!
Lordi är hur coola som helst och jag är förvånad att inte fler visste vilka dom var innan hela den här schlagergrejjen. Dom har ju ändå släppt 3 skivor.. Men dom har kanske inte blivit så himla promotade iofs...

myrkyr sa...

C - det är stor skillnad på att tycka att låten är hyffsad och att ha sex med dem, iaf för mig ;-) Om du läser mitt inlägg en gång till så märker du dessutom att jag inte en enda gång berättar vad jag tycker om låten, slug som jag är. spektaklet syftar på festivalen i sig och likaså inte missade allt för mycket. Låten är ok även om den inte var så tung som jag trodde den skulle vara innan jag hörde den. Och nope, inte alls hört talas om dem innan men såg ju på hemsidan att de hållt på ett tag.

V - nja, förvisso men jag tror inte han hade sex med hela sitt land. Han höll sig nog mest till fröken Brun.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase