Pages

tisdag 13 juni 2006

Klack

Idag var någon form av förvandling på väg att ske. Jag hade ont mellan tårna av de nyframplockade flippfloppsen och impulsköpte därför ett par skor på second hand att ha på mig direkt. Är sällan jag hittar skor i 35 (som jag behöver när jag inte har strumpor) och slog därför till på ett par stilrent bruna.

Med klack.

Som klapprar sådär kvinnligt mot asfalten.

Jag är ju alls inte sån. Nog för att jag äger några stycken par skor med höga klackar men de är inte så välanvända. Jag om någon, med min ringa längd, borde nog ha högklackat oftare men jag blir vinglig, oförmögen att springa samt gnällig pga. ömmande tår.

Samtliga av dessa tre punkter hade jag dock förträngt när jag köpte skorna. Var ändå förståndig och provgick lite inne i affären men då hann inte symptomen framkomma. De kom först en halvtimme senare när jag var på väg hem med matkassar.

Så nu sitter jag här med ömmande fötter och klurar på om jag bryskt ska vänja dem vid höga klackar, flippflopps eller helt enkelt återgå till de något varma (men otroligt sköna) vinterskorna. Får nog sova på saken.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase