Pages

tisdag 27 juni 2006

Med på noterna?

Kvällen har tillbringats hos D och A. En annan S var på besök och vi fyra spelade MusikAlias vilket är ett tattarspel med galet svåra musikfrågor och gamla sånger som skulle plinkas fram på ett piano som omöjligt kunde låta som det borde.

Jag är inte musikalisk, snarare tondöv, och även om jag känner igen många sånger kan jag ju absolut inte komma på vad de heter eller vem som sjunger. Ett liknande spel fast med böcker borde göras så jag åtminstone hade haft en ärlig chans. Eller nja, kanske inte...

3 kommentarer:

peu à peu sa...

Åååhå! har jag funnit min musik-alias-kompis här tro? Alltså jag har det spelet men INGEN vill spela det med mej, vi bara MÅSTE!

Jag liksom ÄLSKAR det spelet, just av alla de skäl du räknade upp. Jag menar ta bara en sån sak som att alla låtar inte alls är skrivna som de borde, eller att det är nåt lurigt stick som gör att ingen hör vad det är. Det är ju grymt! För att inte tala om den underbara regeln med minuspoäng som gör att inget lag någonsin kommer från startpositionen :-D.

Gud det är så Underbart. Och sen har vi det här med att fylla i ord i låttexter. det är grymt, för där är alla så TÖNTIGT lätta, typ "Ska vi gå hem till dig eller hem till mig eller var och en hem till ___".

Å vilket spel. Gudomligt. Ska vi spela det samtidigt som vi ser alla avsnitten av Barnens detektivbyrå? :-)

Visbollen sa...

Äh du är inte tondöv. Jag har ju för bövelen hört dig sjunga så det kan jag intyga :)

myrkyr sa...

P - Det kommer krävas en hel del för att jag ska spela det spelet igen. Exempelvis nya regler och tema alternativt minnesförlust. ;-) Barnens detektivbyrå är jag dock betydligt mer positivt inställd till :-)

D - De gammla klassikerna till spel håller alltid. Schack är dock lite väl segt och framåttänkande för att behaga. Och ja, en lagom fylla gör de flesta spel uthärdliga men de med många regler kan bli lite väl kluriga då :-S

V - Tondöv kanske är att ta i i överkant men likväl är jag långt ifrån muikalisk. :-/

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase