Pages

fredag 21 juli 2006

En dagens

Dagens...

arbetstid: 06.30-21.30 (fick sluta tidigt idag)

huvudsyssla: baguettbredning och hamburgarvändning samt försök till kommunikation med smått berusade tonåringar.

kändis: Bingo med fru. Köpte Aftonbladet med bilaga.

felhörning: ”Har du mobil med dig?” hörde han som ”Har du moped med dig?”

lukt: nyssvaken i tält blandat med bakfylla och lätt duggregn.

mantra för överlevnad: ”Snart är det söndag. Snart åker alla hem.”

festivalleksak: uppblåsbar luftgitarr – alla har en

tråkigaste arbetare: jag. Tackar nej till alla erbjudanden om gratisöl – både av redan kända och okända.

folkmagnet samt ”oj vad händer?”: ett helt busslast med poliser som patrullerade enbart för att kolla läget. Visste inte att det fanns så många ens i hela Blekinge och framförallt inte så många som kan avvaras för bara en camping.

ouppfyllda önskan: helkroppsmassage, svalkande bad och sömn

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte på dig i kväll när jag körde hem från jobbet, hur lugna mina fem timmar var... jag ska visserligen jobba resten av helgen med, och vad som helst kan hända, men jag tror det blir lugnt. Det låter som du har det hundra gånger värre. Bara två dagar kvar, härda ut!! Kram.

Teddan sa...

Ajdå, det var tuffa arbetstider! Själv hade jag bara 07.00-13.00 idag...smet hem tidigt!;)

Fast jag vet ju att det är tufft i turistbranschen...mamma driver ett vandrarhem...

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase