Pages

tisdag 15 augusti 2006

Irritation

Alltså.

Jag håller mitt ord och klagar inte det minsta på att det faktum att regnar hela tiden nu. Dock blir jag galen på folk som kör fort med sina bilar i vattenfåror och kapitalt skiter i att jag blir helt dränkt även fast jag går så långt in på trottoaren jag bara kan och nästan hasar mig fram längs med husväggarna.

Och ja, de ser mig. Är svårt att låta bli när jag har min knallorangea regnjacka och mönstrade regnstövlar på mig.

Kan man anmäla nerskvättare? Är straffet hårt och långt? *hoppfull*

3 kommentarer:

Visbollen sa...

Jag tror ärligt talat att du kan göra det. Straffet vet jag inte men det är nog inte stegling i detta fall fast det egentligen borde vara det.

Anonym sa...

Yes, du kan anmäla, ta bara regnummer, tid, plats m.m. och anmäl till polisen. Det kanske inte händer så mycket för den skyldige men man kan förmodligen få denne att betala tvätten. Självklart har du då burit alla de kläder du har som kräver kemtvätt samt den största ryamattan. Då kan det kanske bli något kännbart

Mvh
Lasse

myrkyr sa...

L - Det där lät som en riktigt bra idé. Nästan så jag VILL bli lite nerstänkt i fortsättningen. Fast någon ryamatta har jag inte så frågan är om det är värt det? *funderar*

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase