Pages

söndag 19 november 2006

Att sticka avigt

Eric kallar mig huslig. Själv kallar jag mig snarare pysslig och kreativ. Än så länge har jag mest tillverkat pulsvärmare men nu snart har tänkt att gå vidare.

I min jakt på inspiration på framtida projekt snubblade jag över bloggen You Knit What?? och det var ett gäng härliga skratt jag fick av att se bilderna och läsa texterna. I bloggen presenteras nämligen exempel på fula stickningarna genom tiderna. Och ja, mycket fula saker finns. Tyvärr är den numera nerlagd men arkivet finns kvar att gotta sig åt länge, länge.

Försökte hitta de värsta men det var på tok för många fasansfulla exempel. Några smakprov är dock detta och detta. Allt är inte kläder. Namnet på det här garnet är en favorit. Jag uppmanar dock alla att gå igenom hela arkivet. Är värt vart musklick.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase