Pages

lördag 11 november 2006

Stockholmslista

Resans…

…dygnsrytm: evig natt

…långtråk: åka bil i evigheter

…märkligaste känsla: att alls inte känna för att shoppa

…rätta val: att gå hem till vandrarhemmet när resten skulle ut och svira på torsdagskvällen.

...överraskning: att råka se lite av en bandymatch mitt i natten.

…besvikelse: att mötet med Nova inte blev av.

...repris: gå vilse med Eric

...pinsammaste: att uträtta behov i granskog med halva klassen stirrandes samt en gapskrattande Mimmi bredvid.

…mest givande besök: Barnboksinstitutet. Egentligen borde det vara KB men då var jag så trött.

...förvåning: grottvandring under KB

…minst givande besök: Internationella biblioteket.

…lista: 1. Burger King, 2. McD, 3. Max


…roligaste skylt: Endast ÖK

…fniss: herr och fru Zinkadus

…hamstrande: gratistidningar. Kom hem med väskan full.

…gladaste och evigt piggaste: Mimmi

…citat sagt av mig själv: ”Det är ju känt att i Linköping luktar det av gift och döda barn.”

…uttryck myntat av någon annan: Stureplansfittor



…kreativa: jag och Lisas försök att få alla sånger vi kunde att innehålla orden klemmis och orangeri.

9 kommentarer:

Anonym sa...

jags försök?

myrkyr sa...

Sorry. Mitt ska det ju givetvis stå. Mitt försök. Uppenbarligen är jag inte riktigt vaken än.

eric sa...

Väntar med spänning på nästa utfärd i okända farvatten. Påminn mig om att aldrig mer försöka mig på konststycket att prata och gå samtidigt.

Och jag håller med om den eviga natten, mn förstår inte hur det kan ha gått till då åtminstone jag steg upp hundratals minuter innan jag i vanliga fall ens skulle ha börjat famla efter snoozeknappen.

Ur led är vintertiden.

myrkyr sa...

E - Ja det där med tiden fattade jag aldrig. Evigt mörker och ständiga gäspningar. Märkligt. Tur man inte bor i Stockholm på heltid.

myrkyr sa...

M - Var inte ironisk. Du sprudlade, som vanligt, från början till slut. Hur som var du piggare än jag hela tiden iaf och jag drack inte ens. Avundas. Men nu har jag pratat kost med Lisan så det är nog på den det hänger.

L - Antagligen var jag själv för trött för att märka att hon var trött. Och var hon det var det ju smidigt att hon var det när vi besökte palatset - där passade det sig liksom inte med fnitter. :-/

Visbollen sa...

Vad fint ni sjöng. Varför inte krossa allt motstånd i Melodifestivalen? "Sweden twelwe points" :D

myrkyr sa...

V - Nja, tror nog att det är lite för likt en annan schlagerdänga för att vi ska klara oss undan diskning. :-/

Anonym sa...

Ja, i mitt sinne var det i alla fall evig natt i denna hemska stad! Men i övrigt var det ju en hyfsat trevlig resa:).

myrkyr sa...

T - Äh, SÅ hemskt som du framställer det är ju faktiskt inte Stockholm. Hade nog klarat av att bo där ett tag om det skulle vara så. Och Lisa hade oxå klarat det om hon var tvungen. Det har vi redan diskuterat nämligen. I hallongrottan skulle hon bo.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase