Pages

tisdag 12 december 2006

En snabbis

Idag blev jag erbjuden att få äta på McD och bangade.

Uppenbarligen är jag värre däran än jag först anade.

Efter att jag stillat min hunger med tonfisk har jag suttit och grämt mig åt att jag missade ett näringsrikt mål mat och har tröstat mig med de här herrarnas utförliga order.



Nu är ju min utrikiska inte så där jättebra men jag funderar om jag hade kunnat förstå hela ordern om jag var McD-anställd och fick den på svenska? Hade fått göra som jag gjorde med drickbeställningarna på Irland: gå fram till bartendern och uttala drinken så som jag hörde den fulla irländaren säga det och sedan hoppas på att irländaren verkligen var så full att han inte märkte att det kanske inte blev vad han beställt.

Fast som McD-anställd hade jag förstås inte haft någon bartender som kunde ha hjälpt mig att tolka.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase