Pages

fredag 2 februari 2007

Plötsligt händer det

Idag var dagen då jag äntligen skulle få tv. Jag skulle nämligen tillfälligt få låna en av Lisas och Nisses apparater så jag kunde få se helgens två folkfester: Let´s dance och melodifestivalen del 1.

Och bara för det så har min börjat funka. Helt plötsligt. Gjorde som Fredrik tipsade om igår och snurrade på antennsladden lite och jag behövde inte ens bruka någon form av våld. Jag vet inte om det berodde på det eller att tv:ns semester helt enkelt var slut nu.

Nu vågar jag inte stänga av den, efter att i spänd förväntan följt tv-programmen några timmar, utan att knappt våga blinka av rädsla för att jag bara skulle få se blått när jag öppnade dem igen. Jag är dock helt säker på att den brakar sönder på tisdag, när det är för sent att ta den till Karlshamn för reparation.

Men lysröret på toa blinkar värre än innan. En bit kvar till ett liv i harmoni med andra ord.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase