Pages

lördag 17 mars 2007

Matchstraff

Det finns två anledningar till att jag lämnade Växjö för att bege mig till södern utan jacka:
1. Ingen av mina jackor matchade mina kläder.*
2. Det var ändå strålande solsken och tokvarmt.

Väl på plats läste jag om den ankommande stormen och svalde hårt. Imorse vaknade jag av regnsmatter på rutan. Vad göra? Sjuk har jag inte tid att bli och det enda som fanns till förfogande, som hjälper mot både regn och storm, var en knallorange stor regnjacka.

Plötsligt känns det som om någon av mina jackor där hemma faktiskt hade varit betydligt mindre iögonfallande än den här kombinationen. Allt jag kan hoppas på är att ingen kände igen mig på stan. Jag har ju trots allt kamouflerat mig genom att klippa av håret.

Det jag dock inte förstår är varför det alltid måste vara så här? Hade jag släpat med en jacka hade jag troligtvis dött av värmeslag. Det jag inte heller förstår är varför jag inte kan förstå att det är så här det funkar.

Nåväl. Dags för ännu en promenad i min fina regnjacka. Orange och vinrött. Jag får se till att inte titta ner utan rakt fram och le.


* Jag har omkring fem vinterjackor, beroende på vad man räknar som vinter. Till vissa kläder och skor funkar dock inte alls färgen eller modellen. Det bara är så.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase