Pages

tisdag 13 mars 2007

Min korrupta näsa

Det luktar snus i min soffa. Och nej, det finns inget snus där. Jessica var förvisso här igår men jag är helt säker på att hon inte har gömt eller glömt några prillor mellan kuddarna. Det är bara min näsa som spökar. Igen.

Jag börjar bli van nu. Med jämna mellanrum får jag lukthallucinationer. Jag har förvisso på gränsen till övermänskliga sinnen (nåja) som det är, men än så länge är det bara lukten som jag inte helt litar på. Värst var den där gången för flera år sedan när det luktade sjukt mycket smör i sängen. Jag höll på att bli tokig och kunde alls inte somna.

Det är lite som att vara rädd för monster under sängen – man får mantra högt för sig själv några gånger att de rent logiskt inte kan ligga där och trycka. Fanns de där skulle jag ha hört dem: dels på grund av min skarpa hörsel och dels på grund av att de hade nyst ganska mycket på grund av allt damm där nere. Nu får jag istället förklara för mig själv att jag inte ätit smör i sängen och inte kletat in soffan med snus. Det gör inte att lukten försvinner men åtminstone leder det till att jag kan sluta leta efter luktkällan.

Och varför, varför är det inte dofter av blommor och choklad som min korrupta näsa väljer?! Något säger mig att jag inte hade klagat lika ljudligt då.

6 kommentarer:

Anonym sa...

hmm knivigt det där med snusen, är till ca 99% säker på att jag inte kletat snus i soffan. Mest av skälet att det är svårt att kleta påssnus. Dessutom luktar inte mina använda snus ngt alls. Jag är icke skyldig!

Anonym sa...

Ps:
iofs kanske bra idé att tömma papperskorgen när jag vatt på besök.

myrkyr sa...

J - 1% risk känns ändå oroväckande... Men nä, det är inte du. Kan din snuslukt dessutom så det är inte papperskorgen som spökar. Är annan snus. =P

eric sa...

http://myrkyr.blogspot.com/2007/03/snusmumriken-r-ls.html

Några frågor på det?

Anonym sa...

Blir ju orolig för dig Sandra! Lukthallucinationer (och allt annat som tyder på att nåt i hjärnan spökar) är inte att leka med. När jag läste psykologi fick vi lära oss att bla lukthallucinationer är ett symptom på schizofreni. Visserligen sekundära, men ändå. Hjärntumörer kan också ge upphov till "luktillusioner". HU!

myrkyr sa...

E - Ja men så klart! Att jag inte tänkte på att det var snusmumriken på besök! Fast nu har det slutat lukta så han har nog sökt fristad någon annan stans.

L - Hjälp. Låter farligt. Kör på Erics teori om snusmumrikbesök istället tror jag. Låter mindre allvarligt :/ Men tack för varningen.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase