Pages

torsdag 15 mars 2007

Miniresa

Varje tusenmilafärd börjar med ett steg, sägs det ju. Oavsett om det blir något av mina resefunderingar eller ej ska jag småöva genom att bege mig till Karlshamn över helgen. Inplanerat är NYBSO-möte, 34:anrunda samt träff med ungefär 1,5 vän i dagsläget. Förhoppningsvis hinner jag med en snabbis med några till.

Min röst har stått i fokus idag genom att jag suttit i flera timmar och transkriberat intervjuer till uppsatsen samt sänts på radio talandes om ifall stickning är trendigt eller ej. Och som vanligt uttalade de mitt efternamn fel. Tror aldrig jag har varit med i media och blivit helt korrekt stavad eller uttalad och SÅ märkvändigt är inte efternamnet.

Och med media menar jag typ lokaltidningen. Inbilla er inte för en sekund att jag är mycket mer känd än så.

3 kommentarer:

Anders Marzi Tornblad sa...

Hur tusan bär man sig åt för att uttala ditt efternamn fel!?? Missar man en av bokstäverna i mitten eller?

Jaja - sånt är livet om man inte heter Svensson. Jag fick heta -berg istället för -blad i en hel termin en gång på en fritidsaktivitet. Som 14-åring var jag så blyg att jag inte påpekade det förrän jag skulle få diplomet. =)

Visbollen sa...

det där radiosnacket vill jag höra :D
finns den inte utlagd någonstans? var det studentradion eller?
VILL HÖRA XD *hoppar upp och ner som ett litet barn och klappar händerna*

myrkyr sa...

SMA - Man tar bort bokstäver, lägger till bokstäver eller ersätter bokstäver med andra. Uppenbarligen går det att variera i oändlighet ;)

V - Skickar länk till dig på Helgon. Dock inte så bra så du bör vara SÅ exalterad ;)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase