Pages

söndag 15 april 2007

Goddag yxskaft, typ

Jag och mamma pratar allt som oftast om olika saker. I morse öppnade jag en konservburk med tonfisk i tomatsås.

”Har du fått den hemifrån?” frågar mamma och jag tror självfallet att hon syftar på konservöppnaren (med tanke på att hon tidigare frågat om burken jag har socker i är hennes gamla.)

”Ja det är en ynnest man får som förstabarn att sno med sig lite när man flyttar.” svarar jag. ”Jag menar, varför köpa när man kan ta en hemma när ni ändå har flera stycken.”

Mamma säger mycket förvånat ”Jaha, så den är gammal?”

”Ja den har följt med i alla mina lägenheter. Jag tror till och med att jag fick den som julklapp för länge sedan när ni hade samlat ihop massor av saker som kunde vara bra att ha.”
Ungefär här avslöjar mamma att hon syftar på tonfiskburken och att hon inte är sugen längre, med tanke på hur gammal den är.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase