Pages

söndag 20 april 2008

dubbel uppmuntran

Det är trevligt med vänner som försöker uppmuntra mig till bloggning genom utmaningar. På det viset kommer jag ju inte undan. Jag antar att det har märkts att jag är lite seg i starten innan jag har kommit igång igen. Utmaningen var dock gigantisk så den kommer nog ta några dagar att genomföra...

Idag hade jag dock bloggat i vilket fall som helst. Har nämligen fått uppmuntran på ett annat vis också: ett muminspel! En annan ångrade sig i kassan på second handen och jag smög ivrigt efter personalen som la ut det till försäljningen igen. Menat att bo med mig helt enkelt!


Det må fattas tre spelpjäser, en tärning, en nyckel till syltkällaren, en ädelsten och spelregler men det kvittar! Jag ska tillverka egna fina spelpjäser (i form av en lilla my, en snusmumrik, ett mumintroll, en mårra, en hattifnatt och en till jag ännu inte bestämt) och regler hittar jag ändå bäst på själv.


Så - vem vill komma på spelkväll?

5 kommentarer:

Cel'Dara sa...

Det verkar ju supermysigt det här spelet! Orkar du inte tillverka grejerna så hittar du säkert dom på Tradera annars kan jag tänka mig.. :-)
Och stressa inte med utmaningen, det tog mig några dagar att göra den oxå. Rätt kluriga frågor tyckte jag..
Och förresten så BEHÖVER du ju faktiskt inte göra den ifall du inte vill! *kram på dig*

myrkyr sa...

C - Ska nog ta och åka till K-h snart och få mig en kurs i traderaköpande för jag har inte riktigt vågat mig på det än... Och jag ska åtminstone läsa igenom alla de där frågorna och svarar jag inte på alla så svarar jag kanske iaf på några. =)

Paula sa...

åååå vilket fint spel!! jag gillar egetligen inte spel - men med ett muminspel är jag lätt med på spelkväll!!

Eric Haraldsson sa...

Och norra Europas största muminsamling växer sig större än någonsin!

Det var ett väldigt fint spel, speciellt för att vara så väldans kort!

Tack för helgen Sandra. Jag behövde den.

Cel'Dara sa...

http://www.tradera.com/MUMIN-auktion-63829215
Kan detta vara nåt användbart till spelet kanske?
Vaddå Tradera-kurs förresten? Det är ju bara till att handla vetja! :-P

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase