Pages

lördag 14 juni 2008

fransk afton


Så här ser jag ut när jag leker fransyska. Varför undrar ni säkert. Det var avslutningsfest med personalen på skolan igår och temat för kvällen var Frankrike på grund av att kommunen har hälsoår och därför har haft jippot "gå till Paris". Gåtävlingen medverkade jag inte i men att kasta på mig en för trång basker, nätstrumpor som kliar och en klänning som envisades med att åka ner hela tiden är jag mer lättövertalad till.

Jag fick många komplimanger under kvällen för att jag såg fransk ut och kanske är det dags att abdikera dit. Gärna redan kommande vecka med tanke på att jag har en uppföljning på en handlingsplan att lämna in samt en kvalitetsredovisning som jag inte ens har hunnit påbörja. Jag har dock redan lämnat tillbaka baskern och kan, trots viss övning igår, fortfarande bara enstaka ord på franska, så vi får se om jag blir insläppt till vinlandet. Fraans es mjö*, helt enkelt.


* Alternativ stavning på frasen "Frankrike är bättre", vilket jag lärde mig säga igår. Tror jag.

6 kommentarer:

Paula sa...

vilken snygging - särskilt baskern ;)

myrkyr sa...

P - ...och skarfen. ;) Tack för lånet. =)

Eric Haraldsson sa...

Åh! Jag kan också franska!

Pö öm pö och sjutt ääm iaf.

Hade jag hunnit vara anställd nog för en sådan fest hade jag nog gått som en kvinnomisshandlande vitlök. Eller så kunde vi pargått utklädda till dina sniglar!

Till nästa temafest är jag iallafall tokladdad.

myrkyr sa...

E - med de replikerna kommer man ju hur långt som helst!

Gillar dina franska utklädningsförslag. Ångrar att jag inte konsulterade dig före festen, men det går väl fler tåg. Om inte annat får vi kanske anordna en maskerad för jag blev hemskt sugen på snigelidén! Härligt att gå och slajma runt en hel kväll och gömma godis i skalet. =) Pax för Ragnar hur som!

Anonym sa...

O´lala, tres fleur du baguette et aulait!
Mon petit tablé du champignion.
Eller jag vet inte, men det var ruskigt snyggt.
Du är en tjusig kameleont.

Anonym sa...

Nä men gud va du blivit lik din mamma :)! Hihi slående lik de bilder du visade på henne när hon var ung! Hoppas allt e bra med dig.. har försökt maila dig idag.. vet dock inte om adressen är rätt... Det är den gamla skatan matthilda som skriver btw.. hälsningar från ett snöööööigt Malmö.. Stor kram hoppas att höra av dig snart!

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase