Pages

lördag 1 januari 2011

datordrömmar

Ett lagom diffust nyårslöfte för 2011 får baske mig bli att ta tag i saker istället för att gå i evigheter och bara tänka på allt jag bör göra.

Steg ett: skaffa en bärbar dator, vilket jag har tänkt göra i snart två år. Det har alltid känts bra att invänta kommande mellandagsreor, nya modeller eller påstådda prisnedgångar, vilket har lett till att det liksom aldrig har blivit av. Men idag började det nya effektiva livet. "Nu går jag bara upp till datorn och väljer en och trycker på köpknappen direkt!", tänkte jag. Jag inbillade att det max skulle ta någon timme. Ingen vidare realistisk tidsuppfattning, kan jag avslöja redan nu.

Mina kriterier gör att det inte finns allt för många modeller att välja på*, men jag blev helt matt av alla märkliga bokstavs- och sifferkombinationer som alla datorer har. Kunde ingen komma på lite bättre namn än N43JF-VX033V, N82JV-VX025V och andra, helt kryptiska, kombinationer?

Nåväl. En halv dag senare har jag nog kommit fram till ett beslut. Den finns dock inte i lager förrän i nästa vecka, men har jag dragit på det i nästan två är känns några dagar hit eller dit helt okej. Nu gäller det bara att sluta jämföra så jag inte blir så där vankelmodig igen.


* max 14", optisk enhet, tokbra batteritid och så en processor och grafikkort som minst pallar sims3-spelande.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase