Pages

fredag 11 februari 2011

objuden gäst

Jag kom av mig i städningen röjningen när jag hittade en otäckt stor spindel bland tidningarna. Bestämde mig snabbt för att gå och plocka med annat när den började röra på sig. Nu hämtar jag kraft och funderar på om jag ska gå i närkamp eller låta en objuden gäst komma på morgondagens födelsedagsbaluns. Spindeln lär ju inte frivilligt strosa ut i snöstormen i alla fall.

Att den bodde bland tidningarna måste väl ändå tyda på att den är lite beläst och har någon form av intresse för hemslöjd, träning, korsord eller barnlitteratur. Tror med andra ord den kommer smälta in rätt bra bland övriga gäster imorgon. Om spindeln överlever natten vill säga. Och jag.

1 kommentarer:

Mimzan sa...

...skönt att jag läste din blogg först nu! Hade jag haft detta vetande igår hade jag nog skyllt på ngn plötslig förkylning och stannat hemma från trevligt kalas!

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase