Pages

måndag 8 augusti 2011

hungrig gäst

Titta, titta vad jag hade på besök i trädgården igår! Galet söt! Och så liten! Och söt!


Funderar på att skaffa mig en som husdjur.

Fördelar:
  • galet söta
  • dödar ormar (död åt alla ormar!)
  • dödar sniglar (får gärna likvidera just de som äter upp mina få grödor i trädgården)
  • går roligt
  • skrev jag att de är mycket mycket söta?


Nackdelar:
  • kan vara taggiga
  • äter ormar (tänk om de är som katter och drar hem för att visa sin fångst?! Huvva!)
  • äter sniglar (slemmigt. Blä!)
  • låter som de äter gummi när de äter skinka (är lite känslig mot smaskande)
  • kan säkert vara svåra att tämja och dressera
  • tveksamt om de är rumsrena
  • blir lätt överkörda och det är hemskt, hemskt sorgligt


Så den får bo kvar utomhus. Hade dock varit glad om den höll sig i enbart min trädgård så jag får beskåda den bedårande lilla varelsen ofta. Har satt ut en matskål till den men tänker inte lägga ut mat utan att jag ser den. Misstänker annars att alla rackans katter kommer och äter upp allt. Och de får gärna hänga någon annan stans. Hos mig är bara iggisar välkomna. Punkt!

Nya fritidsintresset: maniskt spana ut i trädgården i hopp om igelkottssikt.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase