Pages

söndag 26 februari 2006

2-1

Vapenvilan mellan mig och min mobil är uppenbarligen över. Lagom till att jag nu kunde pusta ut över att jag hade bemästrat den i dess spontanmassutskick av sms, så kommer nästa drag från mobilens sida – den vägrar ge ifrån sig ett ordentligt alarmljud.

Det har hänt någon enstaka gång förut att jag inte vaknat men jag trodde att det var för jag sov för djupt – nu vet jag svaret. Mobilens nya alarmljud låter mycket likt det ljud den ger ifrån sig när det automatiska knapplåset går igång (som jag ju satte dit för att förhindra spontan-smsen). Jag ser det klara sambandet och anar att det korta pipandet betyder ”hämden är ljuv” på mobilspråk.

Så nu sitter jag åter i fällan och nej, det är inte bara någon märklig inställning – jag har kollat alla möjliga och omöjliga inställningar. Det ska bli spännande att se om jag i fortsättningen alls kommer upp om mornarna med tanke på att jag numer får förlita mig på en klockradio som nollställer sig spontant lite när som och en mobil som alarmerar genom att tändas och ge ifrån sig ett dovt litet pip. Får uppenbarligen sluta sova om jag ska upp till något viktigt eller ta en ordentlig match med mobilen...


Kan det vara möjligt att mobilen helt sonika har gett upp och blivit utsliten pga. mitt frenetiska snoozande? Är lite skrämmande i så fall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, det här med väckarklocka, kan det vara något kanske? Med snoozefunktion. ;)

Anonym sa...

du får väl skruva upp ljudet då! eller helt enkelt acceptera att telefonen (som alla andra tekniska uppfinningar runt dig) har kollapsat. d borde kanske inte komma som en överraskning eg :)
nåväl, jag hoppas d löser sig

myrkyr sa...

Ljudet är redan på max och det är likväl bara ett dovt kort pip å lite ljus. Men jag har börjat acceptera - finns inte mycket annat att göra uppenbarligen :-(

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase