Pages

söndag 12 februari 2006

9131 dagar

Idag är jag 9131 dagar gammal (och hur många andetag?). På bilden är jag blott 9128 dagar. Tiden går snabbt när man har roligt.

Det är min 25-årsdag idag. En stor dag enligt många men jag märker ingen skillnad. Lasse ringde i förmiddags och påpekade att min röst lät mognare. Troligtvis berodde det mest på att han väckte mig fast klockan var mer dag än morgon.

Jag antar att det snart är dags att växa upp och ta hand om sig själv istället för att sitta uppe hela nätterna, glömma äta och inte ens leka med tanken på att motionera. Inbillar mig dock att det kommer med tiden och att tiden ännu inte är inne. Samlar vuxenpoäng på annat håll istället. Har ju för bövlen både ica-kort, medmera-kort, ikea-kort, åhlens-kort (även om jag har slarvat bort det) och H&M-kort. Det måste väl generera i åtminstone ett poäng per kort?

Den berömda 25-årskrisen kom över mig redan i höstas och kvar är bara lite efterdyningar i form av enbart hälsosamma grubblerier. Så jag tar allt med ro. Skönt att slippa fira storslaget och bara låta det rulla på som vanligt. Jag är ju trots allt bara en dag äldre idag än igår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lessen att göra dig besviken men du kan nog inte räkna med att d kommer inom de närmsta 2 åren iaf, jag har iaf inte märkt ngt av vuxenheten än. å andra sidan verkar du ha galet många fler kort än jag så d kommer kanske tidigare för dig.

myrkyr sa...

Jessica - jag har knappast någon brådska... Ska ju vara vuxen så länge sen ju så det skadar nog ingen att låta bli ett par år till...

Maynard - Tack, vad jag nu ska tacka för.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase