Pages

måndag 13 februari 2006

Känningar

”Hur känns det?” Vet inte hur många gånger jag fick denna fråga igår när folk ringde för att gratta. Vad tror de? Är det vanligt att det känns på ett helt nytt sätt och att livet helt förändras över en dag bara för man råkar vara född just det datumet? Jag blev ställd varje gång och viste inte vad jag förväntades svara.

”Jo, tack. Det känns väl bra. Livet rullar på och jag är samma person som 25 som jag var som 24 – mer eller mindre. Förändringen skedde hur som inte natten mellan den 11e och 12e februari. Och det känns väl ganska okej att fylla år och få uppmärksamhet i form av telefonsamtal och sms – men kan vi möjligtvis avhandla något annat än hur det känns när vi för en gångs skull pratar?”

Jag vet i alla fall vad jag inte ska säga till folk som ska grattas, för nu vet jag att det inte känns något alls.

7 kommentarer:

eric sa...

Hur kändes det när de frågade hur det kändes?

myrkyr sa...

Eric - Det var lite det jag försökte få fram: det känns ingenting och därför känner jag bara förvirring och tomhet när de frågar vad jag känner.

Maynard - Tack. Nu känns allt bättre. Du har en mirakulös förmåga att inge mig med hopp och att få mig att sprudla av livsglädje. Än en gång - tack

Anonym sa...

fy va alla e negativa t att fylla år!!

faaan jag fyller snart år

försöker förgäves minnas hur d kändes när man va liten. minnet tryter, fyller juh dock 27 så jag antar att d var väntat :(

Anonym sa...

varför kan jag inte koda? stod att htmlkoden inte vart stängd men d va den. skulle behållt den andra bloggen som jag sa.

Anonym sa...

testing

myrkyr sa...

Jessica min bejb! Jag kommer vara där för dig på din 27-årsdag. Vi får ha ett hederligt barnkalas för dig så du känner dig som pånyttfödd. Roliga hattar, lekar och saft med bulle kan nog få vem som helst att känna sig yngre. Vi får prova oss fram.

Och kodningen har jag ju lärt dig nu så jag blir kvar här. Var ju bara ett litet sträck som saknades.

Anonym sa...

hehe jag brukar bara fråga vad folk har fått för presenter... det är sådant jag tycker är spännande! :)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase