Pages

fredag 10 februari 2006

Dagens boktips


Så bara snubblade jag över den – bilderboken jag önskar att jag hade när jag var mindre. Fast kanske den ändå sätter sig djupare nu? Inte sällan är barnböckerna bättre nu, har jag börjat förstå.

Aston har samma mani som jag – han samlar och samlar. Och liksom jag när jag var mindre är det stenar som lockar. De ser ensamma och kalla ut och därför tar han med dem hem. Själv älskade jag de vackert skimrande stenarna i vattnet och blev lika besviken var gång jag insåg att de inte behöll sin lyster då de torkat. Det var havet som gjorde dem vackra.

Min mystiske vän E läste den när han var hemma hos mig senast och jag hoppas att han genom en kommentar kan försäkra storheten i boken och hålla med mig i min uppmaning att alla borde läsa den!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag samlade också på stenar. Jag hittade dessutom några ben från döda djur, och tänkte öppna ett ben- och stenmuseum. Jag tror påsen med stenar och ben ligger kvar hemma hos mina föräldrar... Jag har dock inte läst Aston-boken så jag kan inte uttala mig om den. :)

myrkyr sa...

Läs den och du kommer att le av igenkänning. Ja stenar var bara en av alla de saker jag samlar på. Hade många lådor fulla och de flesta har jag dessvärre kvar... Nu är det väl mest böcker jag samlar - eller vad säger du? *ler*

Anonym sa...

E <---*mystisk*

ALLA! borde läsa denna bok.
A ÄLL ÄLL A!

/E den mångförslagne

myrkyr sa...

Maynard - Det gör väl alla redan? Eller? Är det någon som inte gör det? Är ju isf nån som är galet efter och alls inte mån om att följa trender eller ens göra saker för sitt eget bästa. Ni som ger möjlighet att rösta å allt! *impad*

myrkyr sa...

Vart ser jag antal besökare?! Jag får mer kommentarer än du för att jag hotar dem och/eller omnämner dem i bloggen. Tyvärr sanningen är jag rädd. Hade varit roligare om det var för de roades av det jag skrev och det får dem att reflektera. Nåväl. Man kan inte få allt.

Återkommer om förslag på röstningsfrågor.

Anonym sa...

Nu har jag också läst den och ja - ALLA borde läsa den! Igenkänningsfaktorn är hög och bilderna är sååå fina! *planerar att köpa*

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase