Pages

lördag 11 februari 2006

En billig kopia

Att ha blogg innebär att skriva lagom roligt och ironiskt. Det ska helst behandla något brinnande aktuellt ämne som ännu inte har blivit uttjatat. Detta förklarade min mångförslagne vän E för mig idag och jag insåg genast att jag är för självcentrerad i min blogg och framförallt på tok för inaktuell med mina nostalgitrippar.

Men vad ska jag skriva om? Jag försökte pressa E på förslag men allt vi kom fram till var redan uttjatade ämnen eller ämnen jag alls inte har någon inblick i (läs vinter-OS). Så vad göra mer än att gilla läget och vänta på att åtminstone en gång vara nytänkande och först med att komma med ett smart inlägg i nyhetsdebatten.

Jag känner mig inte vidare nytänkande. Kanske har tidpunkten en viss inverkan på tankeverksamheten - jag försöker alltid skapa storverk mitt i natten då hjäran fungerar som långsammast. Troligtvis är det dock inte det som är huvudorsaken. Troligare är mitt ointresse för nyhetsbevakning. Tur jag inte ska bli journalist.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase