Pages

tisdag 7 februari 2006

Livet leker

... om än en yster lek. Kände att det var dags för en positiv rubrik. Gårdagens samtliga fem (!) rubriker var negativt laddade. De två lexikal- och syntaxanalyser jag nyligen gjort i skolan sätter uppenbarligen spår i mig. Alla ordens värdeladdning analyseras - i alla fall såhär i efterhand. När jag är mitt i märker jag som vanligt ingenting.

Jag tänkte publicera en bild på mig själv skrattandes. Insåg dock att jag inte har någon sådan bild - i alla fall inte nytagen. Har bara några där jag fånler eller ler lite drömskt men det kan likväl vara åt misären och ser inte helt ut som leenden i ren och skär lycka. Får bli veckans projekt: att fastna skrattandes på en bild som jag är nöjd med och där man ser att skrattet är äkta. Blir uppenbarligen inga grundliga studier för min del denna veckan heller - för i så fall kan jag omöjligen skratta av glädje.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase