Pages

söndag 19 februari 2006

Mörker

För en liten stund sedan hamnade jag i ett kompakt och plötsligt mörker – all ström hade försvunnit. Hade det inte varit för skoluppgiften jag satt och stresskrev vid datorn hade jag kanske tyckt att det var mysigt. Nu kände jag mig bara sårbar.

Jag hade tur. Den kom tillbaka snabbt och jag hade sparat precis innan så inget arbete gick förlorat. Jag insåg dock hur beroende jag är av elen och hur många av mina aktiviteter som är beroende av ström – och då främst ljus. Ett fladdrande stearinljus må vara stämningsskapande men långt ifrån lika fast i skenet och ljusbringande som en lampa.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Här där jag bor var strömmen borta nästan en hel hockeyperiod och det svor i hela huset vid släckningen. Jag svor också men av en annan anledning: jag hade inte sparat skolarbetet...Tack och lov för återskapning av dokument!

myrkyr sa...

*ler* ja här var det inga svordomar som hördes iaf. De får väl lyssna på radio och visualisera lite ist. Och tur med arbetet... Annars sånt som får en att gråta.

Anonym sa...

Nix, den där serien har jag inte sett. Får kanske ta och gör a det!

Anonym sa...

Lite svårt att lyssna på radio när såna också kräver ström...

myrkyr sa...

Kan ju ha batteriradio ju - eller radio på mobilen ju! Så det så!

Anonym sa...

Mmm... eller kan man ju... äsch. Jag låter det vara. Du vet att du glömde att radio kräver ström.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase