Pages

onsdag 22 februari 2006

Nedräkning

I natt börjar det: bokrean. Dock är det bara Bokia som behagar ha nattöppet och där har jag inget att hämta så det blir till att kravla mig ner på stan vid sexsnåret imorgon. Frågan är om jag ska vaka hela natten eller om jag verkligen tror att jag kommer att komma upp runt fem…

Jag vet att jag nog alls inte borde gå av fyra olika anledningar:
1. Jag har redan beställt en hel del från Adlibris bokrea som var mycket billigare. Det är nu bara några få titlar som inte var på rea där som jag ska roffa åt mig.
2. Det är ett välbekant faktum att jag redan äger tillräckligt med böcker och har läst på tok för få av de jag har. Jag borde snarare stå och sälja ett gäng av de jag har än att köpa fler…
3. Att köpa nya böcker innebär att de måste välkomnas genom att läggas in i min bokkatalog och få en utvald plats i någon av bokhyllorna. Kanske måste jag till och med bläddra i några av dem och det finns det alls ingen tid till. Jag ska ju plugga.
4. Jag om någon bör veta att det finns bibliotek som har de flesta av titlarna. Jag bör låna dem istället för att köpa och således spara både pengar, tid och utrymme.

Även om jag vet allt detta så kommer jag handla irrationellt och oförnuftigt och låta mitt begär ta överhanden. Jag har en naiv tanke om att jag blir lyckligare om jag äger de där böckerna. Vi får väl se.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inget naivt med det - man BLIR verkligen lyckligare! Jag ska shoppa satan! *exalterad och förväntansfull*

myrkyr sa...

Hoppas verkligen du har rätt. Nu efter att ha shoppat 25 böcker känner jag mig mest trött - ännu har inte lyckoruset slagit till. Och vart var du?! Sökte omkring efter dig i vimlet men du verkar ha varit morgontrött. *ler*

Anonym sa...

Japp, jag ver sent ute, var inte där förrän halv 8! Men jag fick med mig vad jag skulle ha, och mer därtill (förstås) ;)

Anonym sa...

Jag har inte hunnit handla ännu, men jag ska göra det i morgon. Jag tycker din inställning är helt rätt, man ska gå dit och köpa typ allt man blir sugen på att äga... hehe... det är ju bara en gång om året. ;)

myrkyr sa...

Ja fast du om någon vet ju hur många som redan bor hos mig... Nån måtta på begären måste det ju ändå finnas.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase