Pages

tisdag 21 februari 2006

Elsa och jag

Veckans skoluppgift: att utveckla sin pedagogiska grundsyn. Man ska hitta nån inriktning inom pedagogiken som man gillar och därefter utveckla sina tankar om lärandet – och givetvis främst andras tankar om det samma.

Vet inte vilket som är lättast. Jag vet inte vad jag tycker. Jag har nog slutat tycka. Förra året skrev vi dock en lite mer allmän pedagogisk grundsyn (visst är det underbart med undervisning som följs upp och ger helhet?) och då mumlade jag på tre rader om en Elsa visade det sig. Jag skrev mycket längre och utförligare om andra men jag tror jag har en dragning åt just Elsor – var ju inte länge sedan jag skrev om Beskow.

Så jag tar henne. Hon verkar sympatisk. Hon såg hemskt trevlig ut på bilden i boken iaf – lagom bitsk, precis som jag känner mig just nu.

Vi kommer att trivas med varandra i helgen hon och jag.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase