Pages

måndag 13 mars 2006

Rundvandring

Det är alltid spännande att få se hur folk bor. Det säger mer om en person än man kanske tror – eller är det bara jag som genom det skapar bilder som kanske inte alls stämmer.

I går fick jag hur som äran att se två nya hem, dock inte vandra omkring fysiskt men två vänner gav mig en rundtur var för sig genom bilder. Jag älskar fotodelningen på msn! Det gör det hela så smidigt och det är roligt att kommentera bilderna och diskutera innehållet. H fick även se mitt hem. Sprang omkring som en galning och fotade alla rum på några minuter medan hon väntade. Så hon fick verkligen se sanningen – den osminkade versionen. Det var roligt i och med att vi ju faktiskt har besökt varandra för många år sedan men inte i de hem vi nu har så vi kunde ju ändå känna igen saker hos varandra.

H sa att bilden på min skräphög var bäst. Den säger nog mest om mig. Är en hörna där jag samlar ihop allt som skräpar så resten ska se bättre ut. Alla saker har dock en tendens att rymma från högen och sprida sig sakta men säkert över golvet. Nåväl. Snart måste dock hela högen bort för jag önskar mig ännu en bokhylla och det är det i så fall värt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, jag tror jag missade skräphögen när jag hälsade på dig, eller så var den inte lika framträdande just då... :o)

myrkyr sa...

Nja den är ju av olika storlek beroende på min städflitighet... Och när jag väntar långväga besök brukar jag ju anstränga mig lite extra. Kan vara stor skillnad på den städningen och den syn du får om du kommer på överraskningsbesök...

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase