Pages

onsdag 10 maj 2006

Björntjänst


Jag är helt stum. Vad är detta? Det måste väl Metro förstå, att de inte kan skriva en mininotis om detta och sen bara gå vidare i sina liv utan att förklara, för jag kan inte gå vidare hur som. Dessa tre meningar ur gårdagens tidning lämnade mig ju för bövlen helt sömnlös! Frågorna bara virvlar omkring:

Det står att de vaknar med en mobil men somnade de inte med en också?
Hur fick de en mobil runt halsen?
Vad är det för märke?
Är det verkligen en mobil, som jag tänker mobil? (efter gårdagens definition av undersökning betvivlar jag alla ords innebörd.)
Hur skickar den sms?
Vad står det i sms:et? ”Hej, nu är jag vaken?”
Kan den skicka till många?
Kan björnen skicka fel?
Kommer i så fall mottagaren förstå att det är ett sms från en nyvaken björn och inte ett helt vanligt fyllesms?
När björnen tar emot – hur kan den då läsa det om den har mobilen runt halsen?
Är det någon signal eller bara vibration?
Skadas inte björnen av att sova med en mobil helt nära huvudet så länge?
Kommer detta leda till fler galna strålade björnar i skogarna som förbrilt försöker hysta av sig den dinglande mobilen?
Tänk om någon sms:ar björnen innan den vaknat, blir den arg då?
Och kommer den i så fall kunna somna om?

Om någon vet mer än jag så berätta allt. Detta är ju helt vanvettigt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, du ska nog inte ta det så bokstavligt!;) Det rör sig nog inte om nallar med nallar utan om nallar med GPS-sändare. Med hjälp av dessa sändare kan sedan någon överbetald forskare sitta och notera hur björnen vandrar runt via satellit. Gå in på den här sidan för att bli klokare: Skandinaviska björnprojektet

Inga nallar med nallar alltså!:)

peu à peu sa...

inga nallar med nallar. ack, man blir lurad! du har nog lösningen ovan tror jag.

annars, som hårt arbetande journalist vet man ju hur lätt det är att blanda in stora första aprilskämtsarkivet med de vanliga nyheterna titt som tätt! :-P

myrkyr sa...

Äh skriv vad ni vill - mina galna inre bilder är likväl omöjliga att raddera. Och fakta är bra. Tack Teddan! :-)

Och jag litar likväl inte på det här utan tar min slyna under armen och drar till skogs snart för att filma de där björnarna tror jag. Hittade heller ingen BILD på mobilerna på Ts länk (snabbkollade dock bara) så den "illusionen" är fortfarande obruten.

Fröken K sa...

jag tänkte bara fråga, varför skriver de mobil då? VARFÖR MOBIL? varför inte en sändare. som om sveriges befolkning brister ut i gapskratt då de får se en rolig notis om nallar med nallar. bah! humbug! :D

Visbollen sa...

bara sms?! va fasen har hänt med mms då? Det måste de ju också kunna skicka för bövelen.
Hoppas att de får sådana där skumma 3G-telefoner (eller vad de nu heter) så att de kan lyssna på mp3-låtar i skogen. Mors lilla Olle är ju en hit inom björnkretsar har man ju hört.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase