Pages

tisdag 16 maj 2006

Dokusåpa

Jag drömde att:

Jag är med i en dokusåpa. Jag har kommit in som någon form av joker och kan därför inte reglerna. När jag precis ska sova hörs ett ljud och några små spionmän (ca 20 cm höga) med starka ficklampor kommer in och lyser oss i ansiktet. De tre andra deltagarna i rummet kryper under sängarna, den ene försöker dra under mig också men jag hinner inte och är för stor. När gubbarna traskar vidare får jag reda på att jag måste ha rätt spelkort som jag skulle ha köpt för pengar jag inte fått. En kille under andra sängen hade satans med kort men vägrar dela med sig och säger ändå att inget av dem är rätt för mig. Snart hör jag ljudet och vet att de kommer tillbaka och att det är kört. Jag trycker ihop mig under sängen och hoppas att jag inte syns.

Håller jag på att bli galen?

Eller är det bara en sjukt bra idé på en kommande nytänkande såpa?

4 kommentarer:

Johannka sa...

Tycker det låter som en jättebra idé! Döp programmet till Spelkortsmysteriet (Gaarder, Jostein 1992).

Visbollen sa...

Bästa myrkan! Du har definitivt spelat ALLDELES för mycket nya TV-spel. Bättre du spelar c-64 istället för då drömmer man bara om att man springer harmlöst och mycket lycklig på en nyklippt gräsbeklädd bana och ska försöka plocka goda svampar och diamanter :)

myrkyr sa...

J - Åh Spelkortsmysteriet! *nostalgitrippar* Får nog läsa om den så får jag se om det finns något att bygga vidare på där.

V - Är det färg på c-64an då? Eller kommer jag få drömma svartvitt?

Visbollen sa...

Klart att det är färg :) Fast du får bara drömma i 64 färger. Det är najs.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase