Pages

onsdag 17 maj 2006

Rullar fram

Idag har det blivit åka av! Jag har stått på en longboard och varit galet stabil. Ska sanningen fram blev det väl mest så att jag cyklade samt stod för ivrigt fotograferande och filmande medan A var den som verkligen åkte. Jag provade förvisso att stå på brädan och till och med rulla i en liten liten nedförsbacke, men några vansinnesåk blev det inte. Jag spar det till jag har bättre (läs: några överhuvud-taget) skydd och samlat mod. Det ska dock erkännas att jag fick viss mersmak och inte längre är helt främmande inför tanken.

Dessutom matchade min tröja hjulfärgen. It´s meant to be.

Även om jag inte kan lägga longboardåkare till min meritförteckning utan att skämmas kan jag ändå småstoltsera med att jag har blivit mer hemma med att fotografera motiv som rör sig, vilket visade sig vara lite knepigt. I alla fall när kriterierna är att få med både bräda och åkare och gärna i en snygg vinkel och pose. Mer övning behövs för en sån som jag som mest fotograferat grenar genom sol, växter och mig själv i stillhet.

Slutmålet: att fotografera andra åkare stående på en rullande longboard i vanvettig hastighet. Är bara en tidsfråga innan jag är där.

4 kommentarer:

peu à peu sa...

hoho, 8 minuter före deadline. jag som trodde du skulle missa den här gången ;-)

myrkyr sa...

Aldrig. Eller det ska jag väl inte säga, men mitt mål är nolltolerans vad gäller deadlinesöverskridningar.

Visbollen sa...

Tröjan matchar ju även gräset. It´s so meant to be :)

myrkyr sa...

V - Menar du att jag matchar gräset och därför lär åka av brädan?! Elakt.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase