Pages

torsdag 18 maj 2006

Regnmartyr

Om man sitter hemma och inser att man måste gå till affären men att det regnar ute, varför går man då likväl iväg i ett par gamla skor som läcker och enbart en huvtröja, när man faktiskt äger en regnkappa och blommiga regnstövlar? Jag är, och kommer säkert förbli, en gåta för mig själv.

Så nu sitter jag här regnfuktig och snorar och fryser. Ibland tror jag nästan att jag vill lida lite. Oavsett klädnad är jag redan trött på regnandet. Ge mig sol för bövelen! Jag ska ju åka bräda!

7 kommentarer:

Johannka sa...

fin ny bild!

Visbollen sa...

Jag tror att det bor en liten flaggelant i dig. Närmare bestämt en regnflaggelant som gärna står och hoppar i vattenpölar vilt hoande likt en uggla som druckit alldeles för mycket kaffe och viftar med armarna:)

eric sa...

Jag tror att du tycker om att vara våt <--inte på det perversa sättet

myrkyr sa...

J - Tack! *ler*

V - Det tror inte jag, men vem vet?

E - Nje, tror snarare det handlar om att jag ännu inte, vid 25 års ålder, har kopplat att man faktiskt blir våt av regn och att en regnjacka håller vätan ute betydligt bättre än vanligt tyg.

Anonym sa...

Jag har länge velat skaffa stövlar som funkar i stan, alltså inte mina vanliga Tretorn som inte är sååå nätta. Det låter trevligt med blommiga (jag skrev "blogga" först), var hittar man sådana? Jag har bara sett färgglada stövlar på Din Sko på barnavdelningen...

myrkyr sa...

R - men vi halvkollade väl efter stövlar till dig när du var här? *försöker minnas* Finns lite överallt - i skoaffärer och sportaffärer. Och mina är för en gångs skull från vuxenavdelningen. I andra fall (vad gäller kläder och skor) brukar jag ju pendla mellan barn- och vuxenavdelningen.

Anonym sa...

Jo vi halvkollade nog, men då var ju det stora projektet dessa tjusiga röda vinterkängor som vi äntligen fann efter allt letande... Ibland regnar det jättemycket i Lund, då vore det skönt med ett par stövlar. De röda är dock lite för varma nu. Jag tycker det är dåligt både med sport- och skoaffärer här, men jag kan ju åka till Malmö och leta.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase