Pages

torsdag 25 maj 2006

Smaklig måltid!

I mitt förflutna har jag understundom titulerat mig servitris. Hur ämnad jag var för den rollen kan absolut diskuteras, eller ännu hellre lämnas där hän. Bortsett från lite gatuköksarbete på campingen hoppades jag dock att den tiden var förbi då jag tvingades bränna fingrarna av mig bärandes tokvarma tallrikar och vingla med ölglas på brickor. Jag trodde att jag hade bestämt mig för ”aldrig mer”.

Inte då.

Nya favoritspelet är Diner Dash 2 som går ut på att bygga egen restaurant och serva mer eller mindre otåliga gäster. Är detta ett bevis på att jag fortfarande har serverandet i ryggmärgen eller är det så pass att jag till och med saknar det?

Det jag med säkerhet vet är dock att jag har betydligt ”viktigare” saker jag borde göra nu istället för att spela. Till exempel laga riktig mat till mig själv och diska det fysiskt påtagliga diskberget som jag ignorerat några dagar. Och jag ska – bara en bana till.

3 kommentarer:

peu à peu sa...

åh! det verkar fantastiskt! lite som det gamla fina Pizza Tycoon, där man skulle driva en egen pizzeria.

Men har du köööpt spelet eller spelar du prövoversionen eller är du kriminell, sandra?

Visbollen sa...

Då har jag ett extremt hett tips till dig!!!!! Då tycker jag du ska spela det legendariska spelet Tapper som var ett makalöst bra spel till 64:an. (vet inte om tipset är så hett då spelet är cirka 20 år gammalt men kul är det och klart värt att spelas). Måste du pröva :)

myrkyr sa...

Tack för tipsen mina herrar. Har dock fullt upp med det jag har, men bra att kunna nejmdroppa föregångarna om jag vill sätta mig in hos nån hacker. ;-)

Och P, kriminell är jag aldrig, det vet du, men kultur ska vara gratis för folket, och datorspel är väl kultur, inte sant?

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase