Pages

lördag 10 juni 2006

Kännerigendisar och dialekter

Idag såg jag även Hjalle. Kom ihåg att jag tyckte han var snygg när det begav sig och han var minst lika snygg nu. Jag är dock själv ingen bjuty när jag tvingas stiga upp sex på morgonen med munvärk och stressa med frukostplanering till alla rockare så jag försökte inte ens le speciellt stort mot honom. Han köpte för övrigt Expressen av mig på rikssvenska men pratar norrländska när han äter frukost med sina vänner. Sånt tycker jag alltid är lika spännande. Det är också spännande att norrlänningarna verkar förstå min blekingska galet lite. Och norrmännen stirrar bara storögt på mig när jag försöker förklara något och jag är hyfsat säker på att det beror på att de anser att jag pratar ett helt eget, och för dem främmande, språk. Stackare.

Imorgon bär det av hemåt för alla rockers. Kommer allt bli lite tomt men skönt att slippa stiga upp i gryningen för att hacka grönsaker. Jäjä.

3 kommentarer:

Visbollen sa...

Jag tyckte att Heavy var snyggast :P Du kommer väl ihåg deras "hit" som hette "Lasse Kronér" som producerades under deras fornstora dagar i "På rymmen"?

Johannka sa...

Pratar han inte dalmål??

myrkyr sa...

J - Allt ovanför Stockholm är norrländska för mig precis som att du kommer tycka att jag pratar skånska om vi träffas ;-) Och när jag tänker efter så var det ju faktiskt dalmål de pratar - iaf Heavy. Hjalle pratar ju bara rikssvenska med mig så jag blir inte förvånad om han pratar Pitemål med andra ;-)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase