Pages

lördag 17 juni 2006

Nyfyndat

Idag lyckades jag lura med mig en smågäspande Marw till 34an. Bor man i Karlshamn tycker jag inte att det finns några som helst ursäkter för att aldrig ha besökt stället, vilket hon tidigare inte gjort.

För er som inte vet är det en second hand-affär som pingstkyrkan har och som bara har öppet på lördagar mellan nio och ett. Detta leder till större möjlighet att fynda och därför en hel del knuffar vid ingången och diverse smågräl om vissa av prylarna. Jag tycker bara det är charmigt att få se alla dessa människors ha-begär lysa i ögonen samt alla som plockar på sig korgar fulla med saker de inte visste att de behövde. Och ja, jag är en av dem. Jag är förvisso inte så aggressiv (klockan nio på morgonen är jag glad om jag alls håller ögonen öppna – slagsmål och vilda diskussioner får vänta till senare på dagen) men det är få gånger jag har kommit ut från affären utan en påse eller två i handen.

De som har besökt mig vet att mitt hem är rätt välfyllt med prylar. En stor del av sakerna är forna 34an-fynd. Åtskilliga kassar har släpats därifrån och även diverse möbler. Det är nog bara bra för mig att jag har flyttat ifrån Karlshamn och det hägrande 34an.

Men nu är jag här hur som och 34an, som brukar vara sommarstängt, tilldelade mig två bärkassar med bra-att-ha-saker idag. Mest böcker men även några halsband och två sällskapsspel. Nu är jag lycklig ägare av det rafflande spelet ”Lyckohjulet” som bygger på tv-programmet med samma namn. Någon som är sugen på att snurra lyckans hjul?

3 kommentarer:

Visbollen sa...

*Får flashbacks av den tyska Tv-versionen Glücksrad som gick på Sat 1 för länge sedan där studion upptogs av ett ENORMT lyckohjul och en tv-produktion som bara tyskar kan göra* Visst jag är med på en runda Glücksrad bitte :)

Cel'Dara sa...

Jag är inte heller helt främmande för att testa detta spel, bara hojta när du känner dig sugen på en match!

myrkyr sa...

V - blir på svenska så du vet. Visst, du kan köra på tyska men jag tror inte du får så många rätt ;-)

C - Så bra! Tycker vi snurrar till det i dagarna då! :-)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase