Pages

söndag 4 juni 2006

På plats

Idag bar det iväg till metropolen Karlshamn i arla morgonstund (kändes det i alla fall som efter enbart fyra timmars sömn). Det var lite pusslande att få plats med tre personer och två månaders packning i en bil men jag tror att både vi och alla mina växter trivdes bra. Min bambu tittade nyfiket fram mellan sätena titt som sätt och tafsade L i håret.

På enbart en dag har kusinerna nog sett det mesta av staden. Vi gick oavbrutet i flera timmar genom både solsken och regn och jag lekte guide efter bästa förmåga. Det är inte utan att jag känner mig trött fast klockan ännu inte är så mycket. Det är sånt som flytt och evighetslånga promenader i kombination med lite sömn som tär på mig.

Imorgon ska jag göra mig hemmastadd genom att packa upp, meddela folket att jag har anlänt (de som inte redan vet) samt eventuellt kontakta folktandvården för att fråga vad de egentligen vill med mig. Jag hoppas även att jag har tid och ork samt rätt väder för en fototur. Har fotat rätt flitigt idag men detta är bara början. Är synd och skam att jag inte kan lägga upp så mycket här bara. Tålamod är något som modemet kommer att lära mig hur som.

2 kommentarer:

eric sa...

Välkommen bort! Fast hem.

Ser fram emot att se vad Karlshamn har att erbjuda vad gäller sol genom grenar och suddiga bilder på blommor vad det lider!

Visbollen sa...

Har funderat på vad uttrycket "arla morgonstund" betyder. Har det månne något med mejeriverksamhet att göra? Kanske kan ha att göra med kornas mjölkningsvanor tidigt på morgonen vilket senare kom att passa ett svenskt mejeriföretag. *Johan flummar*

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase