Pages

söndag 4 juni 2006

Packa pappas kappsäck

Alltså:

Lek med tanken att du ska resa hemifrån i lite mer än två månader, typ imorgon. Hur mycket kläder behöver man då egentligen? Hur många tröjor är okej och när borde man skämmas och själv inse att man inte kommer hinna använda alla, så till vida att man inte kör lager-på-lager sommaren ut? Och vad är för lite om man alls inte hinner tvätta?

Det intressanta är att när jag reste till Irland i tre månader hade jag nästan ingenting med mig och klarade mig ”just fine”. Och nej, mamma skickade inte massor av kläder i efterhand (bara tre svarta tröjor då det var det enda vi fick ha på jobbet och det kändes onödigt att köpa massor av nya när jag viste hur många jag hade hemma) och jag köpte inte hutlöst med kläder där för det fanns inte mycket i min stil och smak (däremot skickade jag hem åtskilliga kilo med böcker…). Men på nått sätt gick det bra och jag gick inte i samma kläder dag ut och dag in. Nu i efterhand ter det sig som ett mysterium hur jag egentligen bar mig åt.

Och varför vill jag, som brukar åka mer eller mindre utan packning, nu släpa med mig innehållet i samliga av mina fem garderober? Börjar jag bli fåfäng och velig månne?

*suckar djupt och återgår till valet av byxor*

2 kommentarer:

Visbollen sa...

Glöm inte tandborsten bara :) Du kommer väl ihåg tv-programmet med samma namn? Gryyyyymt bra och det bästa som den "fria" televisionen någonsin har sänt *Johan ironiserar på en tämligen låg nivå*

Cel'Dara sa...

Jag vet PRECIS vad du känner! Jag har blivit lika velig jag oxå. *suck*Värst är när man bara ska packa för en helg, men ändå blir det för en vecka. För HUR ska jag kunna veta vad jag känner för att ha på mig på lördag lixom? Omöjligt! Man måste ju ha valmöjligheter för bövelen!

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase