Pages

onsdag 21 juni 2006

Paus

Idag har det regnat, vilket behövdes. Det har varit stressigt och kaotiskt de senaste dagarna på jobbet så en dags vila behövdes, även om det ledde till att jag gäspandes tog mig igenom dagen trots ett evigt bälgande av kaffe.

Igår höll fritösen på att explodera samtidigt som ett dagis invaderade kiosken i jakt på glass, en kille cyklade kull och rusade in gråtandes och blödandes samt en stor bärgningsbil försökte ta sig in på området i jakt på en dansk husvagn som blivit övergiven på grund av hastig sjukdom.

Allt löste sig till slut (mamma ledde pojken till en vattenkran och dirigerade bärgningsbilen samtidigt som jag hivade ut glass, drog ut proppar och ringde elektriker) men den som tror att jag har ett soft och lugnt sommarjobb får allt komma på studiebesök och inspektera verkligheten.

Idag invigde jag för övrigt mitt nya stora minneskort till kameran. Nu är det bara batterierna som kan hejda min framfart. Pappa visade mig en ny utsiktsplats här också som heter Himmelsberget. Dit ska jag gå med röjsåg och sedan ta prisbelönta bilder. Idag fastnade mest lite regnvåta växter och en kamel på min lins.

3 kommentarer:

Cel'Dara sa...

En KAMEL??!! Berätta mer!

Visbollen sa...

Fin krokus eller vad det nu är för något :) Hur som helst, fin bild i alla fall.

myrkyr sa...

C - var rätt odramatiskt eg. Uppenbarligen är det någon vid Järnavik som har varit orginell nog att skaffa kameler som husdjur (eller boskap snarare). Kändes lite exotiskt när jag åkte förbi.

V - tåls att säga igen: plugga på växterna vännen. ;-)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase