Pages

söndag 30 juli 2006

Cirkusliv

När jag var liten drömde jag om att bli cirkusprinsessa. Mest var det nog lindansandet som drog. Jag minns hur jag tjatade mig till ett uppspänt rep på låg höjd ute vid sommarstugan och hur jag gav upp efter max tio minuter. Jag fascinerades nog även av det fria livet och de märkliga kläderna.

Idag var jag på cirkus med M och lilla L. Jag hade fått två fribiljetter och är glad att jag kom på att jag kunde bjuda dem. Ingen av oss hade varit på cirkus på år och dar (och L hade aldrig varit) så det var lite nytt för oss alla tre.

Givetvis kom ösregn och åska på vägen dit. Jag hade fribiljetter till samma cirkus förra året och var då tvungen att vända på grund av att jag blev fullkomligt dränkt på vägen dit. Således var jag förberedd denna gången (eller var det så att M var duktig och förvarnade mig om att paraply var smart att ha med).

L gav akrobaterna fem glädjeskrik av fem möjliga och trollkarlen samt den gröna clownen enbart tristessålande. Min favorit var kamelen som vägrade lägga sig ner (när de tre övriga gjorde det) och när skötaren röt till spottade kamelen på honom. Håller mig helt utanför diskussionen om huruvida cirkusdjur far illa eller ej men helt underkuvade är de baske mig inte.

Kanske väcktes en dröm hos L idag. I alla fall var han väldigt hoppsugen efter att ha sett akrobaterna studsa på trampoliner.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase