Pages

lördag 29 juli 2006

Äntligen!

Och så var man stammis. Kom som vanligt till Mc Donalds tio i tolv med M. Och tjejen med flätorna jobbade som alltid (saknade henne när jag var där häromdagen med the Slyna). Halva nöjet med McD för mig är att vi kommer så sent så det irriterar och de aldrig har pajer klara och jag svarar deras ”Ja, fast det tar åtta minuter” med ett ”Jag väntar gärna”.

Idag säger flätflickan ”Ska du ha paj? Jag ska nämligen sänka en till en annan och du brukar vilja ha jordgubb” redan innan jag hinner öppna munnen.

Jag kom av mig. Cirklarna rubbades men sötman över att nu kunna titulera sig stammis överväger nästan min inarbetade dialog.

Synd bara att det snart är dags att flytta.

2 kommentarer:

Anders Marzi Tornblad sa...

Är du säker på att det är sötma du känner angående ditt stammisskap? Försöker hålla mig ifrån McD's så mycket det går... fast som med allt är jag periodare även med McD's. :)

myrkyr sa...

TS - Japp det är sänkningen jag vill åt ;-) Och höjningen. Får se hur det går med min sunda höst, men annars ska jag baske mig köra hårt på stammisskap i Växjö.

SMA - Japp, definitivt sötma med tanke på innehållet i pajerna jag äter ;-) Vet att det säkert inte är moraliskt försvarbart osv, men men. Någon last måste man ju ha :-)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase