Pages

torsdag 27 juli 2006

Omstart

Jag har insett att det får vara nog nu. Det är samma sak var sommar: jag slutar i princip att äta och det jag äter är onyttigheter. Lätt hänt när man har godis och glass runt om sig.

Det är ju knappast så att jag lever speciellt sunt annars, men nu, precis som några gånger förr, känner jag att det är dags för en lite nyttigare fas.

Jag säger fas för jag vet att det sällan blir långvarigt.

Jag och the Slyna gick och laddade för en detoxvecka igår. Vi får väl se om det blir av eller inte. De två gånger jag har gett mig på det har jag varit nära att förgås. Mitt sockerberoende är uppenbarligen inget att leka med. Av någon outgrundlig anledning känner jag på mig att det kan gå bättre nu. Självkännedom är ju å andra sidan inte min starka sida…

Så kanske är det så att jag och the Slyna låser in oss veckan innan skolstart för att tugga kokta grönsaker och råris samt hälla i oss äckligt citronvatten. Allt för att bli piggare samt för att jag ska få bättre sinnen, jag som redan hör och ser betydligt mer än jag mår bra av.

Men det går säkert bra om man är två och får fördriva tiden med Burnout. Ska hur som slå mitt rekord på två dagar.

2 kommentarer:

eric sa...

Själv är det onyttigaste jag ätit (vid mer än ett tillfälle) i sommar chokladriskakor.

Svårt att göra annat när det är över fem kilometer till närmsta affär, så det blir grovt bröd och müsli varje morgon. Galet är bara förnamnet, jag äter ju knappt ens frukost annars. Mycket mer energi dock, så det ligger nog något i det ändå.

myrkyr sa...

OJ! Då vet jag vem jag ska ge alla onyttigheterna jag har i mitt skafferi till för du får väl kompensera med en onyttig höst då kanske? Alternativt ge mig kostråd :-/

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase