Pages

torsdag 10 augusti 2006

Substitut

Dagens funderare stod en lagom flummig kille för. Han frågade lite mumlandes efter cigarretter och när han såg det skrala utbudet av sorter sa han:

”Jaha. Då tar jag vanliga tepåsar.”

I och med att jag stod och väntade på att få höra antingen Blend, Prince eller Marlboro hörde jag först inte vad han sa. Efter att han upprepat sig gick han till tehyllan och köpte sig ett 20-pack Earl Graypåsar. Jag vet inte om han tänkte röka det som substitut eller om han helt enkelt hade både te och cigaretter om inköpslistan. Om han nu röker teet undrar jag vilket märke cigaretter han brukar röka i vanliga fall. Kanske mentol?

3 kommentarer:

Johannka sa...

När jag var ung och nyfiken provade jag att röka thépåsar med svartvinbärsthé. Svart thé med svartvinbärssmak alltså. Det var - hm, gott? Mja, men det var spännande, och smakade lite svartvinbär. I alla fall luktade det svanrtvinbär. Jag förstår nu varför jag gillar vattenpipa.

myrkyr sa...

J - fast den här killen var verken så värst ung och verkade inte så nyfiket lagd heller - isf kunde han ju testat ngn av de cigarettsorterna vi har ;-) Så värst mycket nikotin lär man ju inte få i sig iaf. Körsbärstobak har jag testat. Luktar mer än det smakar.

Anders Marzi Tornblad sa...

Det kanske var lite grann som när man ska hyra en film... Man går till butiken fast besluten om att hyra en skräckis, men när det inte finns nån bra skräckfilm att hyra, tar man första bästa amerikanska ungdomskomedi istället... Nu har kanske två godtyckliga filmer mer gemensamt än cigaretter och tepåsar, men det kan ändå vara samma mekanismer igång här...

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase