Pages

torsdag 24 augusti 2006

Uppladdning

Så var det bestämt: imorgon börjar jag och Eric detoxa och efter att vi tuggat i oss vårt råris imorgon bitti ska vi köpa världens största pussel. Jag är fortfarande helt skeptisk till att vi ska klara det men jag ger det en chans. Vi mätte de olika rummen i min lägenhet idag och insåg att två gånger tre meter är tokstort. Eric försökte att få det att låta mindre genom att förklara att det ju bara är som att lägga nio stycken 2000-bitars. Jag tror dock inte alls han vet vad han yrar om.

Igår hittade jag hur som en begagnad pusselmatta i en secondhand-affär. Den visade sig fungera, så det finns ändå ett visst hopp om förvaring. Har dock försökt få Eric att förstå att den här läggningen måste gå snabbt – jag vägrar husera ett så stort pussel ett helt halvår (eller mer). Så här med inbjuder jag alla som känner sig manade och lockade att komma förbi i veckan och hjälpa oss att lägga en bit eller två. Helst fler än så. Har dock i betänkande att jag och Eric verken får fett eller socker i oss så vi kommer nog vara lite ”smågriniga”.

Idag har jag ätit kinamat och glass. Jag gjorde det i andakt och tänkte på den kommande veckans knaprande på kokta grönsaker. Jag kommer att må förfärligt. Jag får hoppas att pusslandet livar upp stämningen.

Jag hatar att lämna projekt ofärdiga och nu har jag således fyra saker att fullfölja:

1. Att klara en vecka på detoxdiet
2. Att lägga världens största pussel
3. Att bli klar med storstädningen
4. Att skriva det där ”lilla” arbetet i barn- och ungdomslitteratur som redan borde ha varit klart.

Och allt helst nu i veckan eller nästa. Det kommer aldrig sluta väl.

2 kommentarer:

eric sa...

MUMS! CITRON I VATTEN! HÄRLIGT! \@w@/

myrkyr sa...

MX - Detox betyder eg avgiftning typ. Är som fasta men man äter tokmycket grönsaker (nästan ett kilo per dag) samt äter märkliga rissorter från Peru. Ska rensa kroppen från toxiner och slaggprodukter så jag kommer, om allt går väl, må tokbra om fem dagar och dessutom ha bättre sinnen. Lite som att bli stålmannen. *ser fram emot*

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase