Pages

onsdag 20 september 2006

Dagens absurdaste

*telefonen ringer*
- Hej det är Sandra
- Ja, hej det är (här säger han ett egennamn och ett efternamn följt av ett företagsnamn som jag i förvirringen inte uppfattar) från Jönköping. Jag skulle bara meddela att vi kommer och levererar pellets till er nu.
- Eh, nej det tror jag inte.
- Inte?
- Öh, nej?
- Nähä. Då har jag nog ringt fel nummer.
- Ja, jo.
- Okej. Hej då.
- Hej.

Funderade sen i efterhand om jag var dum som ratade ett parti pellets från Jönköping. Kanske hade varit bra att ha till något, eller hade jag kunnat sälja det vidare till den där som verkligen behövde det för ett blygsamt överpris. Hade ju varit välkomnande pengar nu när det vankas bokmässa. Hade dock blivit jobbig stämning om det inte var betalt i förväg och hyresvärden hade nog blivit gnällig över att ha tomten full av pellets. Han kunde dock sett det som ett befogat straff efter hans ombyggnad när han rivit cykelskjulet vilket har lett till att jag numer får leva med evigt vattenfylld sadel.

Ännu absurdare kändes det när jag märkte att numret inte ens finns på Eniro. Mystiken tätnar.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase