Pages

lördag 23 september 2006

Vardag

Så här tredje mässdagen börjar även detta livet bli vardag. Vi har våra rutiner - äter på samma tider, besöker i princip samma montrar och besvarar ständigt samma frågor (som förvånansvärt sällan berör något som har med Växjö universitet att göra utan oftast är frågor om vägen till andra montrar).

Några ögonblick är dock utöver det vanliga:

¤ Geffenblad hälsar igenkännande på oss i vimlet. Uppenbarligen gjorde jag intryck som hennes största (och äldsta?) fan.
¤ Kvinnan som kom fram till montern för att fråga om vi trodde att det fanns något system bakom monternumreringen. Jag som blivande bibliotekarie vet inte ens om jag klarar av att leka med tanken att de helt slumpmässigt valt nummer och bokstäver: "Nä men om vi lägger montern B06:61 bredvid A03:19. Verkar smart." Dock verkar det som att få har förstått att det är bokstav- och nummerföljd, i alla fall med tanke på hur vilsna alla verkar vara.
¤ Linda Rosing hade mycket mer att göra idag än igår. Vet inte om jag ska vara glad för hennes skull eller bara bäva över mänskligheten.
¤ David som jag läster litteraturvetenskap med för massor av år sedan stod plötsligt vid montern. Männskor från det förflutna är oftast spännande att se igen, speciellt när det är oväntat.
¤ Jag bidrog med en tanke om framtidens bibliotek, fick därför vara med i en utlottning och vann Stora högläsningsboken. Det ovanliga med detta är det faktum att jag aldrig vinner något.
¤ Efter mässan träffade vi en trevlig tös som jag lärt känna via nätet och som passade på att visa oss Göteborgs porr- och antikgata. Kändes som en spännande kombination. Vi avverkade hela Göteborg genom att dricka öl på haket Sejdeln. Nu har vi sett allt utom Göta älv.

Min nästan-pojkvän Carl-Einar lös med sin frånvaro och likaså Jessicas Bobban. Kanske därför vi har varit lite trötta och låga idag. Imorgon är det sista arbetsdagen och en lång resa hem och på måndag börjar verkligheten igen vilken till största delen består av didaktik. Jä jä.

0 kommentarer:

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase