Pages

lördag 2 september 2006

Vattenkalas på vinfest

Är precis hemkommen från en klassfest där jag lydigt satt och smuttade på vatten hela kvällen. I ett okontollerat ögonblick sträckte sig min hand efter chips men jag lyckades hindra den halvvägs. Jag som inte ens gillar chips vägrar falla för så billiga trick.

Okej jag behöver inte gå på diet längre men jag hade ju bestämt att detoxen skulle vara början på nått nytt och jag mår ju faktiskt bättre nu och känner knappt ens sug efter godis och socker. Inte än i alla fall. Sen ska jag ju inte förneka att jag gärna hade bytt dagens grönsaksstuvning mot något smarrigare. Jag måste helt enkelt lära mig laga nya rätter. Vinet suktade jag dock inte efter, eller snarare baksmällan som jag vet skulle följa. Det känns som jag har bättre saker för mig. Troligtvis är det bara inbillning, men ändå.

Några av kvällens händelser:

Jag insåg att jag har två människors dåliga laster på mitt samvete. Jag har visst lyckas dra ner folk i både kaffe-, godis- och rökträsk. Vet inte riktigt om jag ska vara stolt eller känna skuld. Vet ju dock i mitt stilla sinne att jag har värre saker än så på mitt samvete så det får nog passera. I alla fall tills vidare.

Värdinnan krävde porriga poser av samtliga då hon ivrigt tog kort med digitalkameran. Jag envisades med att köra på kvinnlig mystik istället. Kände mig till en början som festens tråkigaste men efter att ha sett skymten av ett album där bilderna uppenbarligen förevigas och sparas i flera generationer, kände jag mig istället som festens smartaste.

Jag har undvikt en hund som löpte och inte ville undvika mig. Spännande det där att djur jag inte gillar måste få min bekräftelse likväl. Början av kvällen tillbringade jag därför mer eller mindre i the Slynas knä. Fick ännu en body guard lite senare men hunden var smart och hittade ständigt nya vägar. Och nej, jag är inte rädd för hundar. Inte ens i mina vildaste fantasier ingår det hundar som äter människor. Däremot dreglar de och jag gillar inte dregel, verken från djur eller människor. Basta.

Det bestämdes att jag ska kämpa för den åtråvärda posten som OP över FC. Kan väl knappast säga att det var de andra som övertalade mig, utan snarare någon form av inre kall i kombination med the Slynas ivriga suplejangnickande. I samma veva utökades the Slynas titlar från enbart suplejang* till suplejang OCH sufflör. Kommer att bli en bra höst.


*Ja jag VET att det eg stavas suppleant, men det ser helt galet ut för det är inte alls så jag uttalar det och suplejang är liksom så mycket större och mer betydelsefullt än suppleant.

2 kommentarer:

eric sa...

Jag har också börjat tänka lite som du om det där med drickande.

Varje gång jag skall ut så börjar jag tänka, för om jag dricker (en del) så kommer ju dagen efter att vara mer eller mindre förstörd eftersom jag inte kan åstadkomma något. Är det verkligen värt att offra en dag för att må lite bättre under en annan dag?

Hmm...

myrkyr sa...

E - Tror du det innebär att vi har blivit vuxna, mogna och förståndiga eller är det månne detoxen som spökar?! Fast tankar på nykterhet har ju funnits länge i min värld iofs - lika länge som baksmällan ungefär.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase