Pages

fredag 1 september 2006

Inga tvättbrädor

Jag har uppenbarligen missat någon värmebölja som bara män märker av. Trots att det är höstrusk utanför dörren och samtliga av mina fönster är stängda på grund av kylan har jag inom loppet av fem minuter skådat två män med bar överkropp.

Fast först lite introduktion och krighistoria:

Jag har haft tvättdag hela dagen idag. Ännu har jag inte lärt mig att det brukar bjudas på överraskningar att tvätta i gemensamma tvättstugor. Dagens överraskning bestod av en tvättivrig karl som, fast hans tid inte börjar förrän sju, kom in i tvättstugan när jag var där vid halv fyra och frågade om det var okej att han fick den ena maskinen (av två möjliga).

Jag hatar att jag ibland är så där trevlig och tillmötesgående och säger ja när jag egentligen har lust att skrika nej. Jag gillar ju egentligen inte alls när andra tvättar samtidigt som jag eller ens att folk kommer in för att boka tvättid när jag är där. Troligtvis handlar det snarare om det faktum att jag är där i mina hemmakläder (dvs. pyjamasbyxor, sockiplast och sunkigt linne utan bh samt med lagom tokruffsigt hår, typ ungefär så här) än det faktum att jag visar någon vilt främmande mina trosor (de jag hänger upp på linan alltså). Och så är det trångt. Det finns liksom inte möjlighet att vara där två utan att beträda varandras privata revirsfär.

Jag har varit i tvättstugan i fyra omgångar än så länge. Tre av fyra gånger har han varit där. Nu sist kom han för att tömma sin maskin i enbart jeans.

Det är något med mig och mäns nakna bringor. Jag gillar det liksom inte. Det är inte avsky jag känner men jag tycker bara inte det passar in överallt. När man är på offentlig mark (och dit räknas baske mig tvättstugan!) ska man ha tröja på sig. Punkt.

Jag låtsades inte om att jag såg honom, vilket är ganska svårt på det lilla utrymmet. Jag himlade lite med ögonen och funderade på anledningen – om ALLA hans tröjor låg i maskinen och det var därför han var så ivrig att få tvätta eller om jag skulle se det som en desperat invit.

Efter att diskret passerat honom, på så stort avstånd som möjligt, gick jag upp till mig. I trapphuset möter jag min granne, med bar överkropp.

Vad är detta? Epidemi? Ska bli spännande att se vart det slutar.

4 kommentarer:

eric sa...

Jag har duschat idag. Det innebär att jag också varit naken på drygt hela överkroppen.

Det kanske är för att kompensera bristen på nakna kvinnliga överkroppar därute? Sluta var så förbannat pryda så kanske det löser sig!

myrkyr sa...

E - Så du menar att båda var nyduschade och promenerade sig torra? De såg hur som itne så blöta ut *funderar*

Ska fundera på det där om att sluta vara pryd. Tror dock inte att det handlar om just prydhet utan snarare förstånd. Båda "mina" barklädda män lär vara förkylda imorgon. Så det så.

Anders Marzi Tornblad sa...

Håller tummarna för att båda två är riktigt genomförkylda!

Hade en kick-off med jobbet i lördags och fick vara med om en poängjakt över hela stan. Vi skulle kasta frisbee, åka rollerblades och bada i Växjösjön. Det där doppet blev alldeles för långvarigt, så igår var jag febrig, ynklig och äcklig. Höll mig hemma från jobbet idag, så teambuildingen fick lite motsatt verkan för mig. =)

myrkyr sa...

*funderar* Undrar om det kanske är arbetskamrater till dig som mitt hus är fullt av? Kanske de oxå höll på med teambuilding? Nåväl - inte i team med mig hur som. Krya på dig :-)

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase