Pages

söndag 29 oktober 2006

Kreativt skryt


Förra veckans pysseldag gav mig mersmak på stickning. Idag knepade jag ihop ett par pulsvärmare som jag blev helt nöjd med för att vara förstaförsök.

De sticks lite, men i övrigt är de perfekt. Känner på mig att det kommer att bli pulsvärmartillverkning på löpande band här fram över. Var och köpte garn på second hand igår och insåg att smålandstanterna själva leker med garner i stor utsträckning. Det är enda förklaringen till varför en liten påse garn här kostar 35 kronor och jag i Karlskrona hittade en halv säck för tio. Nåväl. Det är hur som inte så stora summor att orda om.

3 kommentarer:

Anonym sa...

oh, sjukt fin pulsvärmare! Jag ger den fem hjärtslag av fem möjliga!

Fröken K sa...

så fina. det gör väl inget att de sticks. vill man vara fin... :D

myrkyr sa...

K - Åh tack! *rodnar lätt* Och detta är bara början! :-) Pyssel på fredag om du är hemma då förresten.

FK - Jo man vänjer sig väl. Tänker på hur folket hade det förr när det bara var ull och vadmal dagerna i ända. Nästa ska jag dock kanske klä med något mjukt tyg. *funderar*

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase