Pages

tisdag 10 oktober 2006

Återuppståndelse

Nej, jag har inte gett upp bloggandet, även om det kan verka så. Äntligen har jag fått tillbaka bredbandet efter att ha varit utan sedan förra lördagen. Nästan tio dygn utan uppkoppling. Detoxfastan var inget mot denna prövning.

Så vad har jag gjort med all denna tid jag plötsligt fick över?Jo, visst har jag läst några av de där böckerna och städat samt haft pysselkväll i goda vänners lag en gång men mest har jag:

stirrat in i väggen, stått och velat mellan olika telefonmodeller på Clas Ohlson (åskan tog ju två telefoner från mig också när den ändå var i farten) utan att köpa någon, tittat om readylampan på modemet börjat lysa, försökt få tag på vänner som uppenbarligen inte har tid att träffas, dragit fram alla mina bortglömda pyssellådor och stökat till, haft ångest, tittat om readylampan på modemet börjat lysa, hatat Bredbandsbolaget som inte verka se det med lika stor dos allvar som jag att allt drar ut på tiden, önskat fylla, tittat om readylampan på modemet börjat lysa, ringt mamma och nästan snyftat, ätit kopiösa mängder muffinssmet, slötittat på dåliga program på tv, funderat på att plugga men aldrig orkat, känt mig världsfrånvänd samt tittat om readylampan på modemet börjat lysa.

Så ni har inte missat något. Hade jag bloggat hade det likväl bara varit bitterheter. Fast hade jag bloggat hade det inneburit uppkoppling och således inga bekymmer.

Nåväl.

Jag är tillbaka nu efter mycket om och några stycken men.
Halleluja!

5 kommentarer:

Anders Marzi Tornblad sa...

Välkommen tillbaka...

Lyser readylampan nu?

myrkyr sa...

M - Åh underbara älskade M så söt du är. *ler stort* Skål och välkommen! Får se till att inte vara så bitter då så jag förstör var morgon för dig...

SMA - Japp, nu lyser den. Hela tiden. Åter till rutinerna. :-)

myrkyr sa...

M - Åh kommentar från en ny människa och dessutom en ytterst smickrande sådan. Tackar tackar. :-) Även jag hoppas på att jag slipper hamna i en sådan fasansfull situation igen.

Anonym sa...

Jag håller med. Det känns bra att du är tillbaka i bloggvärlden. :)

myrkyr sa...

R - Tack vännen. Hoppas det uppdateras bättre för dig i fortsättningen.

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase