Pages

fredag 24 november 2006

Djupt ner i dalen

Nu har det börjat. Det där med uppsatsskrivandet. Eller ja, än så länge har jag och Eric inte börjat skriva men vi letar material och tänker desto mer. Vinklar och har oss. Och så har vi skapat en mapp i delade mappar på msn som heter Uppsatsmappen. Jag ville först att den skulle heta Magisteruppsatsen men Eric ändrade. Kanske lika bra. Låter inte lika farligt och oöverstigligt utan förleden.

I den ligger än så länge:
1 uppsatshandledning
5 magisteruppsatser
1 Power Point-presentation
2 bloggar
2 artiklar
och 2 något övrigt

Så nu är vi på väg! För att illustrera detta svängde Eric ihop följande symboliska bild (klicka på för att förstora) igår natt:



Det är meningen att vi ska klättra uppåt. Helst utan att trilla ner en endaste gång. Vi får se hur det blir med det. Funderar på om det blir bergsklättring med sån där hacka eller serpentinväg som går runt, runt? Fast det där hänger nog på när vi vill bli klara, hacka känns snabbare men mer riskfyllt.

Än är jag, oavsett färdväg, ändå fylld av ett visst hopp, vilket ni ju alla kan se på bilden. Det syns på mina ögon, eller kanske är det hållningen?

2 kommentarer:

eric sa...

Jag säger definitivt hacka. Dock med baskamp på flera utvalda ställen och gott om rep att säkra med.

Serpentinvägar... pfft, det är för pensionärer och fastighetsförmedlare!

myrkyr sa...

E - *plockar fram rep och hacka*

 
Copyright 2010 myrkyr. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase